Heeft u een kortingscode?
 

Heeft u een
kortingscode?

Vul hier uw code in

verzenden X

Schrijf in op onze
preventienieuwsbrief

inschrijven
KBC blijft inzetten op preventie
 
In een reeks van 3 filmpjes met een herkenbare format brengen we verschillende boodschappen.
Telkens maken een man en zijn moeder de kijker in één minuut een preventieboodschap duidelijk. De situatie en clou - al dan niet met wat humor – kreeg een retrolook maar mét een digitale of moderne knipoog. Het woord "Zorgeloos" is daarbij de rode draad.
 
“Zorgeloos met vakantie” beet de spits af tijdens de zomermaanden 2016 met als preventieboodschap je huis er bewoonbaar te laten uitzien: laat de gordijnen open, sluit ramen en deuren, zorg voor een lege brievenbus, gebruik een tijdschakelaar voor de verlichting en zet het niet op social media.
 
Met de start van de Week van de mobiliteit - die loopt van 16-22 september - lanceren we “Zorgeloos op de fiets”. Opnieuw brengen we een preventieboodschap waar nu de fietshelm een belangrijke rol speelt. Naast de steeds verbeterde materialen, blijven onderzoekers testen naar slimme fietshelmen die met de omgeving communiceren en ontwikkelde de KUL een gladde fietshelm die je hoofd nog beter moet beschermen bij een val. Want omdat hij glad is, glijdt hij beter en zorgt voor minder gevaarlijke schokken. Dergelijke preventie innovaties trekken onze aandacht en volgen we op om onze online preventiedossiers aan te vullen.
 
In november volgt "Zorgeloos door de nacht" waar we inzetten op brandpreventie. Meer info kan u binnenkort hier lezen.
 


Zorgeloos door de nacht

Zorgeloos op de fiets

Zorgeloos met vakantie